Servicedesk
Vår servicedesk är navet i vår supportorganisation och den du kontaktar för att anmäla fel, ställa frågor eller göra standardbeställningar.
Supportärenden
Samtliga supportärenden som kommer in till oss registreras i vårt ärendehanteringssystem för att säkerställa effektiv hantering, tydlig uppföljning och bra återkoppling.
Majoriteten av de ärenden som tas emot av vår servicedesk åtgärdas vid första kontakten, antingen över telefon eller med hjälp av fjärrverktyg.
Om ärendet inte kan lösas direkt av Servicedesk överförs det till nästa nivå i vår supportorganisation, alternativt bokas en supporttekniker som åker ut till er för att lösa problemet på plats.
Oavsett vilket så ligger ansvaret för ärendet hela tiden kvar hos Servicedesk. Detta innebär att Servicedesk alltid är ägare till ärendet och ansvarar för att det hanteras, löses och följs upp på ett professionellt sätt.
Specialistkompetenser
DataCom har specialistkompetenser inom följande områden.
-Projektledning enligt ITIL
-Server och lagringslösningar
-Virtualiseringslösningar
-LAN/WAN-lösningar
-Enterprise WiFi-lösningar
-Microsoftplattformar
-Linuxplattformar
-Backuplösningar
-Databaser
Konsulttjänster
Om man som kund väljer att lägga stora delar av sin IT-miljö som funktionstjänster från DataCom kan det hända att en del funktioner ligger kvar i den ursprungliga miljön. Dessa funktioner kräver givetvis drift och underhåll för att fungera optimalt.
Därför erbjuder vi även drifttjänster av den lokala IT-miljön genom olika sorters driftsavtal.
Tack vare våra specialistkompetenser kan vi därför nästan alltid ta ett helhetsansvar för kundens totalt IT-miljö oavsett hur miljön ser ut!