Håll ned tangenterna CTRL+ALT+DELETE och välj sedan ”Ändra lösenord”
Klicka på uppåt pilen nedtill i högra hörnet, till vänster om dagens datum och sedan höger klicka på Citrix Workspace/Reciver och välj exit och sedan försök att öppna upp Citrix på nytt igen.
Dubbelkolla så att du ha en befintlig internetuppkoppling. Detta kan du testa genom att öppna en webbläsare och gå till valfri webbplats.
Kolla så att ditt användarnamn inte skiljer sig från din vanliga mailadress.
Dubbelkolla att du bokar i DIN kalender och sedan väljer RUMMET och inte går direkt in i kalendern för att boka. Då du kanske inte är ombud och saknar behörighet.
Du behöver komma åt aktivitetshanteraren och det kan du antingen göra genom att köra CTRL+ALT+DEL och sedan starta aktivitetshanteraren eller så kan du höger klicka nere i aktivitetsfältet. Markera sedan din applikation och klicka på ”Avsluta aktivitet”.
Oftast beror det på många felaktiga inloggningsförsök. Det kan vara så att du har en enhet som försöker autentisera sig emot ditt konto eller så kan det vara att när datorn ligger i viloläge så kanske du spammat ENTER för att väcka datorn till liv. Vilket resulterar i flera inloggningsförsök.
Som första åtgärd kan det vara bra att testa att starta om utrustningen tex brandvägg, switch, router, modem.
Web access:
Adress: https://webmail.dcmoln.se/owa
Anv namn: Mailadress
Lösenord: Ditt lösenord
Webb access:
Adress: https://mail.dccloud.se/owa
Anv namn: Mailadress
Lösenord: Ditt lösenord