För att effektivisera och säkerställa en kontinuerlig och stabil IT-drift är det av yttersta vikt att ha strukturerade servicefönster. Dessa tillfällen ger organisationen möjlighet att utföra nödvändigt underhåll, samtidigt som användarna informeras i god tid för att kunna anpassa sitt arbete och därigenom minimera störningar.
Det är standardpraxis att schemalägga dessa servicefönster utanför normala arbetsperioder för att minimera avbrott och påverkan på den dagliga verksamheten.
För att säkerställa en IT-infrastruktur som erbjuder hög tillgänglighet, säkerhet och stabilitet, är det nödvändigt med regelbunden systemförvaltning och underhåll.
Våra servicefönster är fastställda till den sista lördagen i varje månad, mellan kl.12:00 och 24:00. Under dessa tidsramar kan följande åtgärder vidtas:
Observera att under dessa servicefönster kan det uppstå tillfälliga avbrott i de tjänster vi levererar, såsom filserver, applikationer, övriga servrar, trådlöst nätverk och övriga kommunikationstjänster
Har du frågor rörande detta eller något annat är du välkommen att kontakta oss.
Servicefönster januari 2024 | 12:00-24:00 | 2024-01-27 |
Servicefönster februari 2024 | 12:00-24:00 | 2024-02-24 |
Servicefönster mars 2024 | 12:00-24:00 | 2024-03-30 |
Servicefönster april 2024 | 12:00-24:00 | 2024-04-27 |
Servicefönster maj 2024 | 12:00-24:00 | 2024-05-25 |
Servicefönster juni 2024 | 12:00-24:00 | 2024-06-29 |
Servicefönster augusti 2024 | 12:00-24:00 | 2024-08-31 |
Servicefönster september 2024 | 12:00-24:00 | 2024-09-28 |
Servicefönster oktober 2024 | 12:00-24:00 | 2024-10-26 |
Servicefönster november 2024 | 12:00-24:00 | 2024-11-30 |
.